Niech rozpoczną się igrzyska: nowy sposób na doświadczenie Entertainment W dniu, w którym… mieliśmy skradzione 1500 $

W dniu, w którym… mieliśmy skradzione 1500 $

przed październikiem ubiegłego roku, zachwycaliśmy się przez ponad 4 lata w drodze z jedynie wyjątkowo drobnymi problemami z kradzieżą. Następnie, kiedy podróżowaliśmy autostradą Pamir w Tadżykistanie, mieliśmy od nas 1500 $. To nie mało suma dla kilku angielskich instruktorów / pisarzy blogów podróżniczych próbujących podróżować po świecie. Najgorsze jest to, że prawdopodobnie została skradziona przez osobę, którą uważaliśmy za wspaniałego przyjaciela.

Wszystko zaczęło się w małym mieście Murghab, które znajduje się wzdłuż autostrady Pamir tuż w granicy Tadżyckiej. Podróżowaliśmy z 2 innymi turystami, których rozumieliśmy dopiero przez kilka dni. Cała czwórka z nas nie mieli w tym czasie najlepszego doświadczenia z naszym kierowcą Reszta metody wzdłuż autostrady.

Właśnie tam zadowoliłem naszego nowego kierowcy, młodego, przyjaznego, anglojęzycznego kirgisu, który mieszkał w Murghab. Znał góry w środku, a także jego doskonały angielski, sugerował, że będziemy mieć kierowcę, a także przewodnika w jednym. Wszyscy go lubiliśmy natychmiast, ponieważ byliśmy podekscytowani, że mamy z nami tak fantastycznego faceta na wycieczkę.

Nowi kumple na autostradzie Pamir
W ciągu następnych dwóch tygodni 5 z nas stała się fantastycznymi przyjaciółmi. Byliśmy w pojeździe przez około 5 godzin dziennie razem, jednak nigdy nie mieliśmy żadnych argumentów. Nasz kierowca okazał się najlepszym przewodnikiem, o który moglibyśmy prosić. Chodził wszędzie, co zrobiliśmy, pokazując nam przełęcze górskie, naturalne gorące źródła, kamienne rzeźby, a także Trick Lakes. Wszyscy cieszyliśmy się podróżą tak bardzo, że nawet po 2 tygodniach jazdy nie chcieliśmy, żeby się skończyła.

Dariece, ja i dwaj pozostali podróżnicy przez cały czas. Czasami nasz kierowca zatrzymywał się w pojeździe, a także oglądał nasze rzeczy, kiedy poszliśmy na wędrówkę lub spacer po regionalnych wioskach. Całkowicie Mu zaufaliśmy naszym sprzętem, a on zapewnił nas, że góry są bezpieczne, o ile trzymamy nasze rzeczy blisko.

Ponieważ na autostradzie Pamir nie ma bankomatów, Dariece, a także przyniosłem około 2000 $ w amerykańskiej walucie, aby upewnić się, że zapłacimy za opłacenie naszego przewodnika za jego usługi, zapłacić za przestrzenie wzdłuż tej metody Do naszych przyszłych podróży do Uzbekistanu, a także do Iranu, gdzie nasze karty bankomatowe nie działałyby. Zawsze zamknęliśmy nasze torby, a także upewniliśmy się, że pieniądze zostały schowane gdzieś, że nie można ich znaleźć… Z wyjątkiem jednego czasu.

Piękne gorące źródła… Idealne odwrócenie uwagi.
To był drugi do ostatniego dnia naszej podróży, a także postanowiliśmy zatrzymać się podczas ostatniej gorącej wiosny. Musieliśmy szybko zanurzyć się, ponieważ terminal lotniczy zamykał się w Khorog, a także nadal musieliśmy zarezerwować nasze loty z powrotem do Tadżyckiego Finansowania Dushanbe.

Nasz przewodnik powiedział, że zatrzyma się w pojeździe, aby zobaczyć nasze rzeczy, a chociaż w przeszłości zawsze przychodził z nami w gorące źródła, nie wierzyliśmy w jego decyzję. Cieszyliśmy się, że ktoś będzie oglądał nasz sprzęt.

Mężczyźni, a także kobiety zanurzają się w różnych obszarach w Garam Chashma Hot Springs, więc kobiety zmierzały w jedną stronę, podczas gdy my mężczyźni kierowali drugą. Rozeszyliśmy się, a także wskoczyliśmy do źródeł, a także zanurzaliśmy się tylko przez kilka minut, kiedy pojawił się nasz kierowca. Powiedzieliśmy mu, żeby wskoczył na namocz, więc zrobił to, jednak pozostał tylko przez około 1 minutę, po czym spieszył się, aby z powrotem włożyć ubrania, a także udał się do samochodu.

Wszyscy namo nas około 10 minut, zanim się ubraliśmy, a także przygotowaliśmy się do wyjścia. Kobiety dotarły do ​​pojazdu najpierw, a Dariece odkryła, że ​​nasz kierowca był na tylnym siedzeniu, szukając wokół. Kiedy je zobaczył, szybko wysiadł, a także wskoczył na siedzenie kierowcy. Po kosztach z nim 2 tygodnie Dariece nic o to nie wierzył. Najprawdopodobniej po prostu szukał czegoś we własnej torbie, która została ułożona obok naszego z tyłu samochodu.

Jason, a także wyszedłem kilka minut później, wsiadłem do pojazdu, a także pięciu z nas zaczęło jechać w kierunku Khorog, aby zarezerwować nasze loty. Podczas tej podróży sprawy stały się nieco podejrzane, a także najprawdopodobniej powinniśmy się w to skręcić.

Nasz kierowca zatrzymał się w domu swojego przyjaciela po drodze, pobiegł na podjazd, spędził tam około 5 minut, a potem pobiegł z powrotem do samochodu. Następnie sprowadziliśmy do Khorog, gdzie wszyscy postanowiliśmy zabrać naszego kierowcy na wielką pożegnalną kolację, a także sugerować go hojnie dla jego niezwykłych umiejętności prowadzenia i jazdy.

Nasza smaczna pożegnalna kolacja z Indian Curry & Naan Bread
Następnego dnia wsiadliśmy do helikoptera, a także QPożegnanie z naszym kierowcą przed rozpoczęciem Dushanbe.

Dopóki nie obudziliśmy się następnego ranka, że ​​zdaliśmy sobie sprawę, że brakuje nam 1500 $. Spojrzaliśmy w pasie pieniężnym, a także było tylko 20 USD, a także 10 USD. Zapytałem Dariece, czy przeniosła pieniądze, a także kiedy odpowiedziała „nie”, oboje zaczęliśmy panikować. Rozkraciliśmy plecaki po raz kolejny, a także po raz kolejny szukając stosu 15 kruchych rachunków za 100 dolarów, jednak nie można ich było znaleźć.

W tym momencie byliśmy w takim zaprzeczeniu, że nie próbowaliśmy obwiniać naszego kierowcy, a także teraz wspaniałego przyjaciela. Zapytaliśmy hotel, czy ktoś był w naszym pokoju, co było bezcelowe, ponieważ nasze torby były zamknięte, a także nikt nie mógł się w nie wpaść bez kombinacji.

Nawet nazywaliśmy naszego kierowcy, a jego uspokajający głos zapewnił nas, że nie ma koncepcji, co przydarzyło się naszym pieniędzmi.

Dariece płakała, a także ledwo mogłem zawierać moją frustrację. Najgorsze było to, że krzyczyliśmy na siebie, całkowicie rozumiejąc, że ta katastrofa była oba nasze wady.

Później tej nocy poszliśmy razem przez całą podróż, a także ostatecznie było boleśnie widoczne, gdzie pieniądze zniknęły. W rzeczywistości zamknęliśmy nasze torby za każdym razem, gdy byliśmy z dala od nich, z wyjątkiem tej osoby podróżującej do gorących źródeł. Nigdy nie było czasu, kiedy nasi inni towarzysze podróży nie byli u nas po naszej stronie, a także to tylko nasz kierowca był w pobliżu naszych torbów bez nas.

Odwiedzanie świątyni z naszym przyjacielem, naszym kierowcą

Uwaga: ponieważ nie widzieliśmy fizycznie nikogo, kto bierze nasze pieniądze, zgodność opiera się całkowicie na racjonalnej analizie. Nasz kierowca może być niewinny, jednak pod warunkiem okoliczności, uważamy, że jest winny ponad wszelką rozsądną wątpliwości.

Jak się spadło…

Tego dnia zatrzymaliśmy się w gorących źródłach, postanowił zostać, gdy zobaczył, że torba została odblokowana. Patrzył, jak wszyscy wchodzi w zamknięty obszar, w którym znajdowały się gorące źródła. Zdenerwowany, martwił się o mnie, a także mojego kumpla, aby upewnić się, że moczymy się w źródłach i nie mogliśmy potencjalnie dostać się do pojazdu, a także złapać go w akcie. Kiedy kazaliśmy mu znaleźć namocz, zrobił tego, że nie wydawał się tak podejrzany, jednak powierzył takiemu pośpiechu, że powinienem był zrozumieć, że coś się nie skończyło.

Potem rzucił się do samochodu, rozpakował nasz pas pieniężny, który został głupio odblokowany w torebce Darece, wyjął wszystkie 100 lat, jednak opuścił lata 20. i 10, aby zapewnić, że gdybyśmy zajrzał do środka, nie zauważymy, że nie zauważylibyśmy Kradzież najlepiej zniknęła. Dariece wrócił do pojazdu wcześnie, a prawie złapał go w akcie, jednak wyszedł z tylnego siedzenia, zanim ktokolwiek mógłby zobaczyć, co robi.

Kicker był przystankiem w domu jego przyjaciela. Nasz kierowca rozmawiał przez telefon z kumplem przez kilka minut, zanim zatrzymał się, a także powiedział nam, że musi iść na szybką wizytę. Wszedł do środka, podał swojemu kumple pieniądze, aby zapewnić, że może je później odzyskać, a potem wrócił, a także doprowadził nas do reszty metody do Khorog. Gdyby zatrzymał na nim pieniądze, ponieważ zdaliśmy sobie sprawę, że jej brakuje, niebezpieczeństwo by złapać się, gdybyśmy zdecydowali się go przeglądać. mądry ruch…

Tej nocy wydawał się niespokojny, spokojny i odległy, jednak poradził sobie, aby utrzymać opanowanie naszym pożegnalnym obiadem, a także gratyfikacji, najlepiej aż do pożegnania następnego dnia.

Być może wierzysz, że to dwóch pozostałych podróżników ukradli nam, a także krótką chwilę, my też. Zawsze jesteśmy pierwszymi, którzy stwierdzają, że to zazwyczaj podróżujący przyjmują od innych podróżników, a nie mieszkańców. however in this situation there was just no method that our backpacking companions could’ve dedicated the crime. They were always with us as well as the only time the bags were left behind was when our driver was staying to view them.

On top of that, we’re still in touch with those backpackers as well as we’ve because ended up being fantastic friends.

Dariece as well as I had a difficult time getting over this incident, however I believe we handled much better than many people would. instead of beating ourselves up over it, we looked at our behaviour as well as tried to figure out why something such as this would occur to us. had we been as well flashy? as well careless? Were we not appreciating sufficient of what we had?

We strongly believe that the world tells us things from time to time as well as in this case, the world chose to take our money as well as kick us in the junk. There’s always a reason for whatever as well as although it stChory boli nas wierzyć w utratę tych pieniędzy, jak dotąd najtrudniejsze było to, że musieliśmy zaakceptować, że kumpel go ukradł.

Po tym incydencie zwolniliśmy nasze myśli, wierząc, że „nasz kierowca potrzebował pieniędzy bardziej niż”, a także „wiele się nauczyliśmy z tego doświadczenia”, jednak prawda jest taka, że ​​kradzież nigdy nie jest uzasadniona tak dobrze, jak i uzasadniona Bez względu na to, skąd pochodzisz lub dokładnie, jak online, swoje życie, nigdy nie powinieneś korzystać z ludzi, którzy na ciebie liczą.

Nasze dwa tygodnie z naszym kierowcą były niewątpliwie kilkoma najlepszymi czasami, jakie kiedykolwiek mieliśmy podczas podróży. Mieliśmy szczęście, że nie tylko doświadczyliśmy pytania o autostradę Pamir, ale po drodze stworzyliśmy nowego regionalnego kumpla. Niestety, tak nie była sytuacja, a kiedy wciąż patrzymy wstecz na naszą podróż czule, na stałe będzie skażone kradzieżą zarówno funduszy, jak i przyjaźni, oprócz naszego późniejszego objawienia, że ​​niektórym ludziom po prostu nie mogą ufać .

Ponieważ tak naprawdę nie widzieliśmy, aby nasz kierowca bierze nasze pieniądze, nie mamy najlepiej powiedzieć, abyś nie zatrudniał go jako swojego kierowcy. Był fantastycznym kierowcą, a także fantastycznym przewodnikiem, jednak istnieje możliwość jego niewinności w naszych umysłach. Bez względu na to, kim jest twój kierowca, a także bez względu na to, z kim podróżujesz, zawsze pamiętaj, aby mieć zamknięcie kosztowności.

Czy kiedykolwiek zostałeś skradziony? Czy kiedykolwiek się z tym dostałeś? Pokaż nam poniżej, a także pomóż uniknąć innych podróżników w popełnianiu dokładnie tych samych błędów.

Uwaga: skomponowaliśmy nasze podróże w Tadżykistanie na tym blogu, jednak postanowiliśmy pominąć ten niezwykle osobisty incydent. Po otrzymaniu wielu e -mail z pytaniem, kto był naszym kierowcą, a także dokładnie, jak go zdobyć, zdecydowaliśmy się, że naszym obowiązkiem było komponowanie tego postu. Mamy nadzieję, że kilka z was sprawdziło to publikację, a także przypomina, abyś był ostrożny w swoich rzeczach podczas podróży. Nawet gdy czujesz się w 100% bezpieczny.

Polub ten post? Przypiąć!

Oświadczenie: Kozy w drodze jest partnerem Amazon, a także podmiot stowarzyszony dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że tworzymy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu, a także kupisz od tych sprzedawców.