Niech rozpoczną się igrzyska: nowy sposób na doświadczenie Uncategorized Shiraz, Iran: Przecina granice prawa islamskiego

Shiraz, Iran: Przecina granice prawa islamskiego

Shiraz jest jednym z najpopularniejszych miast w całym Iranie. Przed rewolucją w 1979 roku ludzie popijali wyśmienite wina Shiraz, recytowali poezję popularnego poety, Hafiz, swobodnie badali sztukę i czerpali przyjemność z o wiele bardziej zachodniego stylu życia. W dzisiejszych czasach winnica rosnąca popularne winogrona Shiraz zostały zniszczone. Poezja Hafiz jest ograniczona do prywatnych ustawień, a rysunek, muzyka i taniec praktycznie nie istnieją…

Kolorowy streetart – sztuka są nieco żywe w Shiraz
Wszystko to jest tym, co masz na myśli Shiraz. Poszliśmy tam i mieliśmy absolutnie inne doświadczenie! Jakoś udało nam się czerpać przyjemność w tym wcześniej liberalnym mieście tak, jak ma być doświadczany – swobodnie, otwarcie i zrelaksowani.

Zameldowaliśmy się w najmilszym hotelu, w którym kiedykolwiek mieszkaliśmy, hotel Niayesh. Różne w stylu pokoje w tym standardowym domu, Turn Hotel, znajdują się wokół ogromnego, pięknego dziedzińca. Nasz pokój był niesamowity. Miał łóżko wielkości king, dużo standardowych mebli, czystej łazienki, lodówki i telewizji. Najlepsze były 3 podwójne, witraże, które otworzyły się na dziedziniec. To było oszałamiające.

Nasz niesamowity pokój na 6 nocy w hotelu Niayesh
Właśnie przybyliśmy z Yazd, gdzie spędziliśmy 5 nocy i pomyślaliśmy, że będziemy kontynuować temat powolnej podróży. Zatrzymaliśmy się w Shiraz na 6 nocy i uwielbialiśmy każdą minutę. Wędrowaliśmy po starym mieście, zatrzymując się w różnych meczetach i mauzoleum. Spacerowaliśmy przez starożytny bazar z jego niesamowitymi sklepionymi sufitami i zajrzeliśmy do wielu sklepów.

Popołudniowa drzemka
Najlepszym widokiem w Shiraz był masywny świątynia Ali Ibn Hamza z wnętrzem lśniących lustrzanych ścian i sufitów. (W środku nie było dozwolone żadne zdjęcia)

Na zewnątrz świątyni Ali ibn Hamza
Po zobaczeniu wielu głównych zabytków w Shiraz, Nick i ja zdecydowaliśmy się udać się do jednego z ogrodów UNESCO na dzień relaksu, który okazał się jednym z najbardziej pamiętnych dni w Iranie. Gdy siedzieliśmy tam, czytając nasz przewodnik, przyszła nieśmiała kobieta i jej partner. Spojrzeli na nas, szepnęli do siebie, a potem ponownie na nas spojrzeli i powiedzieli „cześć”. To wszystko, co zajęło. Cała czwórka spędzała czas przez resztę dnia i wcześnie wieczorem.

*** Uwaga: Zdecydowałem się zabezpieczyć tożsamość naszych nowych przyjaciół, zmieniając ich nazwiska i nie dodając żadnych zdjęć. ***

UNESCO dostarczyło ogrody w Shiraz
Nasi nowi przyjaciele, Paryż i Sam, stali się naszymi towarzyszami i przewodnikami wycieczkowymi na cały dzień. Angielski Paryż był bezbłędny, a ona miała nawet akcent z Ameryki Północnej. Sam też był dobrze wypowiedziany. Najpierw zabrali nas do grobowca Hafiz. Zwykle pojawiłaby się szczęśliwa muzyka z okazji wielkiego poety, ale z powodu Ashury, miesięcy żałoby dla muzułmanów, milczał. Nasi nowi przyjaciele nie byli z tego zachwyceni.

„Przybyliśmy do tego znakomitego świata, aby doświadczyć zawsze o wiele głębiej naszej boskiej odwagi, wolności i światła!”

-Afiz

Grób Hafiz
Mimo że kobietą jest noszenie chusty w Iranie, chusta w Paryżu dodatkowo poślizgała się, a dodatkowo z powrotem na głowę przez cały dzień. Czasami było to całkowicie z jej głowy. Nie obchodziło jej to. Ona nie jest muzułmanką, dlaczego ona musi? Pchano granice.

Poszliśmy do parku później tego samego dnia i był młody mężczyzna grający na gitarze z grupą ludzi stojących wokół muzyki. „Wow, on odważa muzykę podczas Ashury. Mógłby zostać aresztowany za to, jeśli jakakolwiek osoba narzeka ” – powiedział nasi nowi przyjaciele. Ponownie granice były przekraczane w tym świecie islamskim.

Stamtąd zabrali nas na pyszny lunch, wędrowaliśmy jeszcze trochę, zjedliśmy lody, a potem zaprosili nas z powrotem do domu.

Wewnątrz rewelacyjnego meczetu Masjid-e Nasir-al-Molk
Wiele niesamowitych rzeczy było dla mnie to, że gdy tylko weszliśmy do ich domu, chusty głowowe spadły, włosy zostały zawieszenia, a ubrania noszone w domu były takie same, jak nosimy na zachodzie. Ciasne dżinsy, koszulki bez rękawów i modne swetry zastąpiły długie, luźne płaszcze i koszule. Czterej z nas (plus odważna młodsza siostra, która zjechała po schodach, aby spotkać Kanadyjczyków) czerpała przyjemność z wieczora tego, jak sobie wyobrażałem, że kiedyś wróciło w dobrych czasach. Mówiliśmy swobodnie o polityce, religii, literaturze, sztuce, filmach i podróżach. Para recytowała poezję z książki wierszy Hafiz. (Dyskutronnie o wiele więcej osób w Iranie ma tę książkę niż Koran)

„Czas to fabryka, w której wszyscy niewolni, zarabiając wystarczającą miłość, aby złamać własne łańcuchy”.

– Hafiz

Jeden z OthPrawa ER w Iranie polega na tym, że picie alkoholu jest zabronione muzułmanom. Chrześcijanie i ludzie z innych religii muszą pić w prywatności domu i nie sprzedawać żadnego białego wina ani alkoholu, które stworzyli. Na szczęście dla nas nasi przyjaciele mieli wino Shiraz. Picie Shiraz w Shiraz było czymś, co naprawdę mieliśmy nadzieję zrobić.

W dobrych czasach, kiedy mogliśmy pić wino!

Dowiedzieliśmy się, że nasi nowi przyjaciele nie są religijni i podzielali swoje poglądy na temat życia w państwie islamskim. Rozmawialiśmy o tym, jak muszą poradzić sobie z wezwaniem do modlitwy, w jaki sposób muszą być zakryte, jak muzyka i szczęście przestaje istnieć przez 2 miesiące podczas Ashury i jak ich babcia zachęci ich do noszenia kawałków kolorowych ubrań każdego dnia – Nigdy nie wszystkie czarne, jak wielu muzułmanów decyduje się na noszenie w Iranie. To było otwierające oczy i fascynujące.

„Nie byłem przeciwny religii, dopóki nie zostałem aresztowany za trzymanie się za ręce z partnerem w wieku 19 lat”

– Odważna siostra

Z wyjątkiem zaproszenia na herbatę, była to nasza pierwsza prawdziwa interakcja z ludem Iranu. Mieliśmy wspaniały dzień i wieczór z naszymi trzema nowymi przyjaciółmi. Powiedzieliśmy, że pożegnaliśmy się około 21:00 i wróciliśmy do naszego hotelu.

19 listopada świętowaliśmy urodziny Nicka! Miał wiele urodzin na drodze (Tajlandia, Indie, Nepal i Chiny), z których wszystkie były wyjątkowe z różnych powodów. Starałem się jak najlepiej sprawić, by ta jedna była dla niego zabawa, a ostatecznie okazało się całkiem nieźle. Tego dnia w hotelu spotkaliśmy turyści z Australii, Hiszpanii i Bahrajnu, a 6 z nas czerpało przyjemność wieczorem z fajki, czekoladowe koktajle mleczne, a ja byłem w stanie szelestować ciasto czekoladowe również świecami dla Nick. Dostał nawet kwiaty od niesamowitych pracowników hotelu.

Wszystkiego najlepszego dla Nicka!
Tak jak myśleliśmy, że wieczór nie byłby lepszy, Australija szeptała, że ​​chciałby podzielić się z nami drinka z okazji Dnia Narodziny Nicka. Pomyśleliśmy: OK, pójdziemy i kupimy trochę więcej herbaty, jeśli chcesz. Ale absolutnie to nie miał na myśli! Mysa trójka wróciła do swojego pokoju, zamknęła drzwi, a on wyciągnął przezroczystą, plastikową butelkę o 1,5 l wypełnioną czerwoną płynem. To może być tylko jedno: wino Shiraz! Tego dnia kupił go na czarnym rynku na bazarze.

Nas z nowymi przyjaciółmi z Australii, Hiszpanii i Bahrajnu
Nasza trójka siedziała dyskretnie w pokoju, szepcząc i słykając z plastikowej butelki. To takie zabawne. Sposób, w jaki się zachowaliśmy, pomyślałbyś, że robimy twarde narkotyki czy coś! Gdybyśmy zostali złapani, byłby to duży problem dla nas i naszego nowo odkrytego przyjaciela australijskiego.

Tak jest w Iranie. Mimo że jest to państwo islamskie, wszyscy przekraczają tutaj granice.

Co sądzisz o przepisach w Iranie? Podziel się z nami swoimi poglądami poniżej!

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujesz od tych sprzedawców.